18 March 2011

[სეგვეი] ნაწილები

ეს არის ძირითადი ნაწილების სია, რომელიც გვჭირდება სეგვეის პროექტისთვის:

ძრავები

24 ვოლტი, 0.9 კილოვატი, 40 ამპერი, გამზადებული რედუქტორით (1:20).
ბმული: http://www.robotmarketplace.com/products/NPC-T64.html
ამ ძრავის შერჩევა იყო ყველაზე ოპტიმალური ვარიანტი, რადგან ყოველგვარი ზედმეტი ნაწილების გარეშე და ზედმეტი თავის ტკივილის გარეშე, პირდაპირ მიყენდებოდა.

ბორბლის სამაგრები

ეს სამაგრი ერთი მხრიდან და შიდა ოთხი ნახვრეტით მაგრდება ძრავზე და მეორე მხარეს, გარე 4 ნახვრეტით - ბორბალზე. დამზადებულია 0.5" სისქის დურალუმინისგან.

ბორბლები

დიამეტრი 14", დისკის დიამეტრი 6"; საბურავი: მთლიანი რეზინა
ეს საბურავიც ჩვენი ძრავის და სამაგრის კომპლექტის ნაწილია და ამიტომაც მოხვდა ჩვენს სიაში.

ძრავის სიჩქარის კონტროლერები


60A, 6-30V
ბმული: http://www.robotmarketplace.com/products/IFI-V883.html
სიჩქარის კონტროლერები საჭიროა ძრავის სიჩქარის (და ტრიალის მიმართულების) სამართავად. მართვა უზრუნველყოფს მიკროკონტროლერიდან მიწოდებული PWM სიგნალი.

მიკროკონტროლერი

32 ბიტიანი STM32F103RB პროცესორი, სიხშირე72Mhz, 39 ციფრული შესასვლელ-გამოსასვლელი და 16 ანალოგური შესასვლელით, არდუინო თავსებადი პროგრამირების გარემოთი.
ბმული: http://www.robotshop.com/world/leaflabs-maple-32-bit-arduino-compatible-microcontroller-1.html
მიკროკონტროლერი არის ჩვენი სეგვეის "ტვინი". მასზეა მიერთებული ყველა სენსორი და ძრავის კონტროლერები და მასში ჩაშენებული პროგრამული უზრუნველყოფა (რომელიც ჩვენ უნდა დავწეროთ) უზრუნველყოფს ბალანსირებას და მოძრაობას.

სენსორები:

აქსელერომეტრი
აქსელერომეტრს ვიყენებთ ორს: ერთს - სეგვეის წინ და უკან გადახრის კუთხის გასაზომად, რომ შემდგომ პროგრამულმა უზრუვნელყოფამ გამოითვალოს საით და რა აჩქარებით დაატრიალოს ძრავები; და მეორე - საჭის გადახრის კუთხის გასაზომად, რომ პროგრამულმა უზრუნველყოფამ მოახდინოს რეაგირება საჭის გადახრაზე და ძრავებს მისცეს მოხვევისთვის საჭირო სიჩქარეები.

გიროსკოპი
გიროსკოპი საჭიროა ინერციის დასაფიქსირებლად, რომ წინ და უკან ქანქარი არ დაიწყოს სეგვეიმ.

სიახლოვის სენსორი
ორი ესეთი სენსორი განლაგებული იქნება სეგვეის  პლათფორმის ზედა მხარეს, ცენტრში, მიმართული აქეთ-იქით, ფეხების დგომის მხარეს და დააფიქსირებს, დგას თუ არა ვინმე სეგვეიზე. ეს საჭიროა იმისათვის, რომ როდესაც სეგვეიზე არავინ არ დგას, თვითნებურად არ იაროს, რომც დააძალონ.


ძაბვის სენსორი

ჩვენს სეგვეის თითოეულ ძრავზე ცალცალკე აკუმულატორები აქვთ. მოძრაობისას ძრავებს სხვადასხვა სიჩქარით უხდებათ ბრუნვა (მაგალითად მოხვევისას), შესაბამისად არათანაბრად ხდება თითოეული აკუმულატორის მოხმარება/ხარჯვა, რაც გარკვეულ ხანში გვაძლევს განსხვავებულ ძაბვებს. ძაბვის სენსორები ზომავენ თითოეული აკუმულატორის ძაბვას და პროგრამული უზრუნველყოფა აბალანსებს ძრავების სიჩქარეებს, ერთმანეთთან შესაბამისი რომ იყოს. კიდევ ერთი ესეთი სენსორი, კი აკონტროლებს მესამე, აკუმულატორს, რომელიც კვებავს მიკროკონტროლერს და სენსორებს და მისი კრიტიკულად განთვირთვის შემთხვევაში ჩართავს განგაშს


კვება:


აკუმულატორები

ძრავებისთვის გამოვიყენებთ 8-მიმდევრობითი X 4-პარალელური a123 ფირმის LiFePo4 26650 ელემენტების ორ პაკეტს

მიკროკონტროლერისთვის - 3-მიმდევრობითი X 2-პარალელური LiFePo4 26650 ელემენტების პაკეტს


გარდა ამ ძირითადი ელექტრული ნაწილებისა, საჭიროა წვრილმანები, როგორებიცაა: ჩამრთველები, სადენები, ვოლტაჟის რეგულატორები და ა.შ.

3.3V+5.0Vძაბვის რეგულატორი


აქსელერომეტრებს სჭირდებათ 3.3 ვოლტი, გიროსკოპს და ძრავის კონტროლერების PWM მართვას -  5 ვოლტი. ეს რეგულატორი ამ კომპონენტებისთვის უზრუნველყოფს გამართულ და "სუფთა" ძაბვას.

მექანიკური ნაწილები შემდეგ პოსტში.....

No comments:

Post a Comment